La Mambita
 

Tango argentino

Mambita Milonga -
nette Leute, gute Musik, bester Sound,
optimaler Tanzboden
... einfach schön Tango tanzen!


Jeden Do. 21:00 - ca. 0:30

Mix aus Tango argentino,
Non & Neo & Elektro Tango
Eintritt: 5,- €

Tanzfläche:
100qm schwingendes Eichenparkett

Unser Soundsystem von PhaseLinear Audio Manufaktur
läßt ein besonderes Tango Klangerlebnis entstehen.
Die Akustik gibt Deinem Tango eine neue Dimension
und schafft eine einmalige Wohlfühlatmosphäre

Zum Öffnen der Hauseingangstür bitte den Türöffner betätigen.
Falls der mal nicht funktioniert, weil die Haustür zu früh abgeschlossen wurde -
bitte direkt bei La Mambita klingeln und mit etwas Geduld warten,
wir eilen dann so schnell es geht die Treppe herunter!

Mambita Milonga Team
Florian Schwan
Bettina Cabrera
Jens Stuller (jeden 3. Do. im Monat)






Wir bieten keine eigenen Tango Tanzkurse an,
da unser Stundenplan mit Salsa schon komplett ausgebucht ist.
Das heißt aber nicht, dass Ihr bei uns auf guten Tango Unterricht verzichten müsst!
Regelmäßige Untermieter, die bei uns Workshops und Privatstunden geben, sind:

Isabelle Rune

Nikita Gerdt

Fatima Vitali

Stravaganza Ulrike Schladebach & Stefan Wiesner




What is our Tango Music Style?
by Florian Schwan:
I have been dancing tango all over the world. From Buenos Aires to Beijing, from Paris to Singapore,
from London to Delhi, from New York to Moscow, from Milano to Copenhagen, from Venice to Istanbul, and so on.
Nowhere have I encountered such a variety of traditional AND innovative/alternative tango than in Berlin.
Everywhere else tango from the "Golden age" prevailed.
On the contrary in Berlin we do have a traditional argentine tango scene with the traditional style of musi c and sequence
(4 tangos, cortina, 4 tangos, cortina, 3 valses, cortina,
again 2 x 4 tangos seperated by cortina, 3 milongas, cortina
and start from the beginning).
But we also have a scene of alternative DJs that I didn't find anywhere else in the world.
Thomas Henschel, Henning und Mona Isabelle, Jens Stuller, Alexander Darda, Bettina Cabrera, myself and many others.
I think the reason may be the following: due to our history with the destructions of the war,
the Cold War and the separation followed by unification there came about a boost of innovations in all parts of economy and society.
I love Paris. But most Parisians complain that Paris is the same as it has always been since ages.
It doesn't (hardly) develope. Berlin develops.
And since tango is no museum but a living art it isn't really surprising that especially in Berlin there are many DJs and dancers who are seeking for an expansion of the limits of the historic style.
Not every electro tango, tango nuevo and non-tango is really an enrichment.
But art is trial and error, is taking risks, is searching for new shores.
And this - in my perception - is nowhere more the case than in the Berlin tango scene.
That's why I call my music Tango Berlin Style.









nach oben